UNDERHÅLL DET VI SKAPAR!

Många av er går till frisören för att få en ny frisyr eller för att få bättre hår. Många av er lägger tusentals kronor på färgning och klippning varje år. Men något vi ofta får höra är att efter att det har gått någon vecka så får dom inte alls till samma styling som oss, eller samma glans. Vi brukar ofta försöka förklara för våra kunder hur viktigt det är med produkter. Våra händer må vara magiska men det är lika viktigt att ni underhåller det vi skapat också.

Har ni färgat håret till en helt ny färg är det lika viktigt att ni använder rätt schampo & balsam för att färgen ska vara lika snygg i ett halvår till. Många frisörschampon är sulfat&parabenfria idag vilket betyder att det inte ruggar upp hårets yta och förstör hårstrået och färgen. Sedan kan det vara viktigt för vissa att även utesluta silikoner vilket skapar glans men som kan även påverka håret negativt genom att lägga sig som ett lager på hårstrået och därmed blockerar färg och andra produkter.

En favorit är serien Living Proof som är helt sulfatfri, parabenfri och silikonfri! Denna månaden har vi även erbjudande på Full (volym) schampo och balsam, 199kr styck! ordpris 249kr.

Under ett frisörbesök går vi alltid igenom vad för typ av produkter vi använder och varför. Detta kan vara väldigt många olika men alla har sin funktion och är viktiga för att få den perfekta frisyren och kvalitén. Vi brukar jämföra det med att gå till en hudterapeut och göra en ansiktsbehandling, väl där får man alltid råd om vad man behöver för att få en bättre hud – oftast räcker inte en ansiktsbehandling varje halvår utan produkterna man använder hemma är precis lika viktiga.

Summan med det hela är att vill du behålla din kvalité, frisyr eller färg så använd rätt produkter hemma så kommer du märka skillnad! Fråga din frisör som känner ditt hår bäst.

Hoppas ni alla får en fin söndag! KRAM

 

Följ oss på Instagram